20 Ağustos 2011 Cumartesi

Bodrum Bodrum

Uzun zaman olmuştu deniz tatili yapmayalı... Çok yorulduk, bunaldık, biraz dinlensek, Bozcaada mı olsa, ne yapsak filan derken, arkadaşlarımız Önder'le Sedef "biz Bodrum'a gidiyoruz, haydi gelin isterseniz" deyince, hemen uçak, otel ıvır zıvır detayları halledip düştük yollara. 

Önce tabii Juliet'in durumu ayarlandı, prensesin keyfi kaçmasın diye annem bizde kalmak üzere davet edildi (kedi anneme değil, annem kediye geliyor, annem de bizim gibi deli olduğundan, ona garip gelmiyor bu durum). Hazırlıklar yapıldı, eksikler cuma pazarından tamamlandıktan sonra yola çıkıldı. Pazar öğleden sonra Bodrum'daydık,otelimiz Katamaran Otel, Gündoğan koyunda. Nefis bir koy, rahat bir otel, ramazan dolayısıyla sakin, sadece bir kaç İngiliz aile otelde misafir. Otelin önü deniz, bahçesinde havuz, denize girip havuzda güneşlenip, dinlenmenin dibine vurmak bu olsa gerek :) 

Bodrum'u oldum olası çok severim, genelde kalabalığı ve gece hayatıyla tanınır, hatta sevilmez, ben her gittiğimde en sessiz, sakin koylarında kaldım, hep huzurlu vakit geçirdim, orası o yüzden bana çok sakin geliyor. Haa bir gece Bodrum merkeze inmeyi denedik tabii darlanmak mümkün, İstiklal Caddesi gibi.

Bir başka gece Önder'in ailesi bizi misafir ettiler akşam yemeğinde. Yine Gündoğan koyunda Yalı mevkiinde, nefis manzaralı bir sitenin en yüksek yerinde, Önder, Sedef, Önder'in babaannesi, babası Ahmet Amcamız, halası, eniştesi, Olgun ve ben, mangalda yapılan yemekler ve zeytinyağlılar eşliğinde unutulmaz bir gece geçiriyoruz. Hele de Ahmet Amcamızın çaldığı akordeon eşliğinde, mehtaptaki deniz manzarasına karşı şarkılarla eşlik ederken, keyfimiz anlatmakla tanımlanamıyor. Kaldığımız süre boyunca Önder'le Sedef bizi hep otelden alıyorlar, gezdiriyorlar, ne şanslıyız.

Şehirde nem olmayışı, hiç terlememek çok rahatlatıcı. Mis gibi çiçek kokuları, hoş esintiler, denizin berraklığı, kumu, insanın bacağını ısırıveren minik balıklar, gece ayrı güzel gündüz ayrı güzel nefis deniz manzaraları - ki hayatının büyük bölümü deniz kıyısında geçmiş ben için inanılmaz bir keyif - çok çok güzeldi.

Başka diyarlara gitmek ufkunu açıyor insanın derler ya, gerçekten de öyle. Oradaki insanların yaşayışı, geçimleri, yörenin yemekleri, kültürü herşey farklı. Tabii Bodrum çok kozmopolit, rengarenk ama yine de kendine özgü. Keşfedilecek bir çok şey var o şehirde, dolu dolu.

Bu güzellikler içinde tabii biz Juliet'i özledik. Ah şimdi ne yapıyor, canı sıkıldı mı, annem onunla oyun oynayamaz hay allah diye başladık dırdırlanmaya. Uçak biletimizin iadesi mümkün olsaydı, 4.-5. gün dönmüştük biz onca memnuniyetimize rağmen. Otelde bir köpekcik vardı sahibiyle birlikte seyahat eden, kedimizin neden köpek gibi davranmadığına bir kez daha üzülerek tatilin sonunu zor ettik. 

Döndüğümüzde hem Juliet hem biz mutluluktan tavana fırlar haldeydik, yarım gün hiç susmadı hep birşeyler anlattı üstelik hiç miyavlamadığı halde sürekli miyavlayarak. Yapıştı bize ağlar gibi sesler çıkardı. O öyle yaptıkça biz kafamızda senaryolar yazdık yavrumuzun bize duyduğu hasrete dair. Yarım günün sonunda yeniden "gurr-viiik" diye konuşmaya başladı yani normale döndü prensesimiz :) Gerçekten komik bir aileyiz biz sanırım. 

Şu anda ise annem onu özlüyor, 1 haftada çok alışmış, yakın zamanda gelir görmeye :)

Bodrum'dayken, Zeynep Hocamın 200 saatlik eğitiminin ses kayıtları yine kulağımdaydı. Kafamda yoga yaptırdı bana hep. Zihinsel yoganın keyfi de ayrı oluyor :) Kaldığımız odada sadece bir kez yoga yaptım, bedenim de tatile girdi bu sefer, canım istemediğinden değil, sadece içimden öyle geldiği için.

Seyahat etmeyi çok seviyorum ama en güzeli eve dönmek. Yengeç burcuyuz biz karı-koca, huzurumuz yuvamızda.

Oradayken denize bakarak dinlediğim şarkılardan birini eklemek istiyorum buraya ama beceremedim acaba bloggerda şarkı ekleme yok mu ki?


Farkındalık ve sevgiyle kalın
b.
 
Mırıl mırıl Juliet  - by B.A.D.

2 yorum:

  1. Juliet'in güzelliğine bayıldım. ben de ne zaman tatile gitsem kedilerimi özlüyorum. gitmek kadar dönmek de harika bir his, katılıyorum sana:) insanın evi farklı bir şey.

    keyifli bir sonbahar olsun hepimize. sevgiler

    YanıtlaSil